POWIATOWY ZESPÓŁ DO SPRAW ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
Zadania Zespołu:
- realizacja zadań z zakresu orzekania o niepełnosprawności osób, które nie ukończyły 16 roku życia,
- realizacja zadań z zakresu orzekania o stopniu niepełnosprawności osób powyżej 16 roku,
- wystawianie legitymacji dokumentujących niepełnosprawność.
Obsługa Interesantów:
(pokój nr 17)
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek 8:00 - 14:00
Telefon: 59 810 6417
W związku z wejściem w życie z dniem 01.01.2010 r. rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 grudnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz.U. Nr 224, poz. 1803) informujemy, że:
- wnioski o ponowne ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności należy składać nie wcześniej niż 30 dni przed upływem ważności posiadanego orzeczenia. Wnioski składane przed terminem podanym wyżej nie będą przyjmowane;
- legitymacje osób niepełnosprawnych wydawane są wyłącznie na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności wydanego przez Powiatowy / Miejski / Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności.
UWAGA!
Wnioski należy składać w oryginale, natomiast dokumentacja medyczna (karta informacyjna, wyniki badań, opisy badań, wyniki konsultacji itp.) tylko w postaci kserokopii.
Legitymacja osoby niepełnosprawnej a korzystanie z ulg i uprawnień- ważne informacje